Esti constient de ce comunici?
Cred ca multi dintre noi am auzit cel putin o data, in online sau offline unele domnisoare spunand “oamenii ma judeca gresit”, “nu ma simt respectata”, “cand merg pe strada ma simt agresata”, sau chiar “barbatii care ma cauta, ma vor doar pentru *** ” etc.”
In exemplul de mai sus, unul dintre motivele pentru care multe domnisoare ajung in aceasta situatie, este ca se imbraca foarte provocator, iar continutul de pe retelele de socializare nu comunica altceva decat “arat bine si vreau sa vezi asta”, “vreau sa imi admiri corpul”, “valorile mele sunt legate de aspectul fizic”, etc.
Am luat acest exemplu deoarece este unul simplu, evident si des intalnit – in care comunicarea (verbala, non-verbala, vizuala) fiind facuta inconstient, creeaza o perceptie si o pozitionare diferita de rezultatul dorit … si din pacate acest gen de situatii (de comunicare inconstienta) sunt foarte numeroase atat in viata personala si profesioanala cat si in comunicarea brandurilor.
Asadar, daca vreo secunda te-ai gandit ca doar cateva aspecte sunt importante in comunicare, iar restul sunt irelevante, trec neobservate, nu au cum sa ne influenteze sau sa aiba vreun efect asupra rezultatelor obtinute, permite-mi sa iti spun ca …
Fiecare detaliu conteaza: formele, culorile, gesturile, mirosurile, sunetele, obiectele, texturile, cuvintele, simbolurile, natura, animalele, you name it (si orice combinatie dintre acestea), toate comunica ceva (transmit un mesaj) si contribuie la formarea perceptiei.
Nimeni nu stie cat de minunati si de destepti suntem, ce produs sau serviciu extraordinar avem. Oamenii din fata noastra vad doar ce le comunicam si pe baza informatiilor receptionate si a modului in care au invatat sa perceapa mediul inconjurator isi formeaza o perceptie fara sa stea sa analizeze prea mult ( pentru mai multe detalii despre cum functionam, te invit sa citesti)
Un alt aspect pe care vreau sa ti-l reamintesc si sa il retii este ca peste 90% din timp functionam din subconstient si ne nastem cu o serie de instincte de baza care ne asigura supravietuirea.
Revin la exemplul cu domnisoarele (multe si adolescente) care aleg tinute foarte sumare atunci cand ies in oras si care se pozeaza, in mod excesiv, in ipostaze mai mult decat sexy.
Pe langa perceptia creata (care s-ar putea sa nu fie chiar cea dorita), din pacate, unele dintre ele ajung chiar sa fie urmarite sau abuzate intr-un fel sau altul si asta pentru ca modul in care comunica (prin gesturi, tinuta, fotografii, etc.) stimuleaza impulsul sexual al barbatilor care, prin constructie, este mai puternic decat la femei.
IMPORTANT SA MENTIONEZ:
1. Nu spun nicio secunda ca barbatii care ajung sa agreseze femei au o scuza. Departe de mine gandul. Spun doar ca responsabilitatea comunicarii (in orice context) este in primul rand la noi.
Ca un om sa aibe control asupra actiunilor lui, trebuie sa constientizeze cand i se activeaza instinctul de supravietuire si cand este controlat de impulsuri, iar asta implica un anumit grad de educare, de intelegere a modului in care functionam, noi, ca oameni, dar si de introspectie.
Deci nu putem avea aceste asteptari de la oricine.
2. Scopul acestui articol este sa ridice gradul de constientizare asupra efectelor pe care poate sa le aiba comunicarea inconstienta si sa te sustina sa iei decizii constient, nu sa limiteze exprimarea la gandul ca “ce spune lumea”.
Imi doresc ca oamenii sa aiba din ce in ce mai mult curaj sa se descopere, sa isi exprime personalitatea, sa fie cine isi doresc fara frica, insa ajuta mult sa stim ca pana cand anumite convingeri se vor schimba la nivel de societate s-ar putea sa mai dureze si da, sa fim judecati (mai ales ca foarte multi oameni au convingerile foarte bine inradacinate si “adevarul lor este cel adevarat”).
In concluzie, responsabilitatea comunicarii este la noi si putem sa obtinem rezultate mai bune daca suntem mai constienti atunci cand comunicam (verbal, non-verbal si vizual) si o facem smart! 😉
Pe data viitoare!